Klik-Klik

Friday 30 December 2011

tajuk hati dan lelaki-lelaki itu..

baru-baru ini hati aku terdetik menangis sepanjang hujung tahun..bahasa apakah itu..yer..bermula dengan ditinggalkan sang kekasih...bekas kekasih yang menuduh aku bermulut puaka (puaka tu keji di mata dia je)...kawan yang aku suka telah bertunang dengan orang lain dan lelaki yang bakal aku kenali....banyak lelaki yang berkaitan dengan aku nampaknya..tapi itula..lumrah manusia..harus jatuh dahulu dan perlu bangkit kemudian..ketahuilah..bukan aku pinta semua ini terjadi dan bukan aku hendak menyalahkan takdir..tapi ada hikmahnya disebalik semua ini..DIA nak aku tahu dan sentiasa bersyukur yang aku telah diberikan peluang untuk memilih yang terbaik dari mereka yang aku pernah kenal dulu...

Sang kekasih-yer aku akui kau seorang lelaki yang sangat baik, alim, memahami...tapi aku tak sangka kalau kau lebih percayakan kata-kata orang yang bukan ulama' yang percaya pada benda2 tahyul..sanggup kau menuduh ibuku sampai mcm tu sekali..aku rasa mungkin jodoh kau bukan dengan aku..tuhan tunjukkan diri kau yang sebenar..yang percaya pada benda2 tahyul..astaghfirullah al azim...mungkin kau seorang ustaz tapi hati kau bukan penuh dengan iman...aku doakan kau bahagia dengan perempuan dan keluarga yang tidak 'membela' apa2 langsung k..


Si bekas kekasih - ni magkuk lagi sorang..ok, aku bukan la bergaduh je dengan lelaki2 ini tapi dengan ini memang mangkuk sangat..pinjam duit aku jangan kata la..konon ckp nak bayar..bila kita mintak dia kata kita yang mengungkit..time dulu bercinta dia banyak laburkan duit..aku terpikir gak,dulu aku rasa duit pinjaman PTPTN aku pun banyak habiskan untuk dia je..dia pun berapa sen sangat yang keluarkan duit kat aku..then sepanjang keluar ngan kau pn aku je yang keluar duit..adoi..ada gak mangkuk yang macam ni kan..itu takpe lagi..da putus kami just jadi kawan..siap pinjam2 kete aku lagi tapi 1 sen pun tak bayar apa2..ingat dekat ke dia pinajm..sampai ke kelantan juga la baby aku pergi..omg..aku sendiri tak penah pergi sejauh itu kot..ok,sekarang memang aku tak pernah redhakan dan halalkan duit yang dia pinjam dulu..bukan niat nak balas dendan tapi nak dia sedar..aku bukan bekas kekasih yang senang2 nak pijak kepala aku dan buat aku macam sampah!!...ok,ni memang tengah marah...


Kawan mesra yang telah bertunang- aduhai..ni seorang kawan yang suka mengambil hati dan menghabiskan masa bersama..tapi mungkin aku tersalah sangka la kot..aku ingatkan dia syok kat aku tapi dia dah mula kenal dengan perempuan lain..dan dia pun baru je bertunang haritu..aku tak nak ckap banyak,jodoh kau memang bukan dengan aku, maka berbahagialah kau dengan wanita itu..walaupun aku tahu dalam2 ko tu ada yang tak brape nak betul akibat excident masa sekolah..hahahahahah (ooppss..aku tahu itu bukan lawak)..hopefully dapat kawen dan dapat anak eh...insyaallah..eh mana aku tahu yang dalam badan dia ada tak betul eh..hehehe..adala..aku kenal dengan famili dia so tahu la cket2 tentang famili dia..hehehe...



Lelaki yang baru dikenali--ok yang ini nak kata baru dikenali tak jugakk..dia menang dah lame aku kenal..since kenal dengan kakak dia la..and d 1st time aku nampak dia..hati aku tak la suke pada dia pn..dia pun mcm menyombong..tapi lama2 kami jd kawan..agak susah nak ambil hati dia sbb mulut dia boleh tahan bab2 nak mengata aku..huhu..tapi hati dia baik beb..yes i know..sblm ni kami berkenalan dalam laman muka buku je..nk chatting pn dalam laman muka buku..tapi ada satu hari pintu hati dia terbukak nak call aku pada hari jadi kakak dia..terkejut aku tau..sbb pakai no ofis jadi aku tak kenal sangat dan tak sempat angkat.bila aku try call balik,,orang pejabat dia ckp x thu sapa yang call..diorang pun pass la pd orng2 lain..sampai kat dia,dia kenakan aku..cakap ada 1 kes berkaitan dadah..ngok ngek betul..dalam hati aku da agak mcm mamat ni..hati aku berdegup kencang..and thats it..memang mamat ni..dia call sebab nak mintak tolong celebrate birthday ngan kakak dia but dia belanja la..tapi jangna  bgth kakak dia..so sweet..nak menmbantu aku belanja kakak dia la tu..tapi kakak dia sibuk pulak...ke kl katenyer..so tak dapat la aku jumpa dan celebrate bersama mereka..owh..takpela..insyaallah ada rezki nak keluar dengan bakal kakak ipar itu..hehhe..


ok itu jela saat yang bahagia yang aku alami ketika dengan lelaki yang baru ku kenal ini..tak tahula berapa lama boleh bertahan kan...cuba dan cuba sehingga jodoh aku bertemu dan bahagia hingga ke akhir hayat...lega rasanya bila dapat meluahkan sebab tak ada siapa nak dengan luahan hati aku ini kan..hmm...pendam dalam hati jela...haiisshhhhh.....

No comments:

Post a Comment