Klik-Klik

Friday 30 December 2011

menangis di dalam hati

Salam jumaat..yer..jumaat aku dingin seperti pagi jumaat ini..bersedih mungkin..aku bersedih dan menangis di dalam hati..ya allah,kau je yang mengetahui apa yang berlaku atas diri aku..memang itu adalah kesilapanku..tapi aku bersedih sangat kerana bos aku pikir aku shj yang selalu membuat kesilapan..tolongla bos, saya bukan sengaje melakukan kesilapan itu berulang kali..tapi itu la diri saya..seorang yang tidak teliti apabila membuat kerja..yer saya akui..tapi itu tak bermakna saya membiarkan diri saya terus melakukan kesilapan..saya masih mencuba untk memperbaiki diri..aduhai..sedih sangat bila rasanya di mata bos, aku seorang yang tidak cekap membuat kerja dibandingkan dengan staf kesayangan dia..bukan aku tak terasa setiap kali dia memuji2 staf tersebut depan aku,dan aku cuba utk menjadi lebih baik dari dia..tapi kesilapan dia memang kau tak pernah nampak..bagi kau, dia seorang yang sempurna...

Aaarrrrggghhhh.....aku ingin keluar dari jabatan ini..aku tak sanggup untuk berada bawah seliaan dia lagi..lebih baik aku diletakkan di tempat lain..kenapala kita tak ada pilihan untuk menentukan tempat jabatan kita sendiri..yer..kata lah aku ini tidak sabar..bagaimana lagi harus aku lakukan...aku dah puas bersabar...mendiamkan diri mungkin lebih baik tapi bukan  dari soal kerja...sbgi contoh, rakan sekerja yang hampir sebulan tidak bertegur sapa...apa kess....di mata mereka aku yang memulakan pertengkaran ini kerana mereka tahu aku jenis happy go lucky tapi knp dgn dia aku tak bercakap...tao knp mereka tak tanya dengan 'dia' aka staf kesayangan bos yang terchenta itu...kenapa persoalan itu harus diajukan kepada aku..aku sendiri tak tahu kenapa dia mendiamkan diri tapi kenapa aku juga harus dipersalahkan...aku dalam dilema...aku tak nak ganggu hidup orang tapi orang lain melabelkan aku sbgi seorang yang bermasalah....aduhai teman...tolonglah...aku pun tak nak cari pasal dengan kau..kau dah memang terbaikkk...da dapat anugerahh..bukan aku..tapi kenapa diri kau tak penah puas hati dengan aku...aku sedihh....


kawan..satu je aku mintak..tolong dan bantu aku dalam kerja kita..demi unit kita,seksyen kita..aku pun tak nak calarkan imej seksyen kita yang orang kata makin lama makin lumpuh hanya sbb staf..aku luahkan dalam blog bkn sbb nak marah dengan kau tapi aku sedih sbb boas tak pandang kerja yang aku buat tapi pandang pada silap yang aku buat...aku sedih...menangis dalam hati seharian hari ini...............................................................................................................................................................................................

No comments:

Post a Comment